Середа, 15.05.2024, 13:59

My photo_NADU_2004Особистий Cайт

Вiктора Стасюка

 

магiстра державного управлiння,

начальника вiддiлу адмiнiстрування Державного реєстру виборцiв
апарату Волинської обласної державної адмiнiстрацiї

Вітаю Вас Гість

Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн усього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Меню сайту
Категории каталога
Мої статті [1]
Статті інших авторів [0]
Наше опитування
Коли в Україні людям стане жити краще?
Всього відповідей: 21
Головна » статті » Державна служба: шляхи оптимізації » Мої статті

Шляхи підвищення привабливості державної служби в Україні
На моє глибоке переконання, державна служба є не тільки одним з найважливіших інститутів державного управління, а й дуже значимим суспільним інститутом. Адже від якості управлінських рішень, що приймають державні службовці, часто залежить не тільки ефективність та результативність відповідної державної політики, але й рівень життя населення, здоров'я і добробут громадян. Тому, в нинішній ситуації втрати суспільної довіри до цього інституту в цілому та його окремих представників зокрема, державі, на мою думку, слід радикально змінити своє ставлення до державної служби, вжити конкретні заходи її популяризації серед населення та покращення її іміджу.
Основні шляхи підвищення привабливості державної служби в Україні я вбачаю у комплексному, системному та якнайшвидшому вирішенні таких актуальних питань:
Проведення максимально публічного та широкого всеукраїнського громадського обговорення проекту Закону України "Про державну службу" із залученням місцевих організацій політичних партій, громадських організацій, усіх зацікавлених і небайдужих громадян, що має стати яскравим прикладом реального залучення громадян до управління державними справами та популяризувати саму держслужбу.
Внесення до Верховної Ради та прийняття нової редакції Закону України "Про державну службу". Це дозволить розмежувати політичні посади та посади державних службовців, серйозно поліпшити їх соціальний, правовий захист і матеріальне забезпечення, стимулювати та краще винагороджувати працю молодих державних службовців, створити додаткові можливості їх кар'єрного та фахового зростання, зробити доступнішою і привабливішою саму державну службу, гарантувати її стабільність.
Безумовне приведення підзаконних нормативних актів у відповідність із новим законом та адаптація українського законодавства з питань державної служби до стандартів Європейського Союзу.
Забезпечення дотримання та виконання органами державної влади, політичними силами та всіма державними службовцями цього закону, радикальне викорінення проявів політичної заангажованості та корумпованості з їх діяльності. Звільнення державних службовців у разі виявлення їх належності до політичних партій (тим більше їх керівних органів).
Розробка кодексу честі державного службовця, який регламентуватиме його поведінку у взаєминах із колегами, фізичними та юридичними особами, зокрема представниками об'єднань громадян та окремими громадянами. Прийняття такого кодексу як рекомендаційного для всіх органів виконавчої влади та його затвердження на відкритих і вільних зборах відповідних трудових колективів.
Посилення юридичної (кримінальної, адміністративної, дисциплінарної) відповідальності державних службовців усіх категорій за протиправні дії, порушення норм законодавства, Кодексу державного службовця (доброчесної поведінки), а також моральних норм. Вироблення певних традицій, адміністративної культури, яка б змушувала порушників усталених морально-правових норм самостійно залишати державну службу.
Реальна та щоденна боротьба з корупцією в органах виконавчої влади, персональна та невідворотна відповідальність усіх державних службовців (перш за все вищих категорій) за дії, що суперечать інтересам держави та ганьблять честь державного службовця. Зокрема, мінімізація прямих контактів державних службовців із споживачами їх послуг (передусім тет-а-тет) шляхом створення та налагодження ефективного функціонування офісів (в тому числі віртуальних і телефонних) з реєстрації заявок на надання послуг. Внесення змін до законодавства про боротьбу з корупцією.
Упровадження декларування не тільки доходів державних службовців та членів їх родин, а й витрат, що здійснюються ними протягом звітного року та обов'язкове оприлюднення декларацій усіх державних службовців на веб-сайтах, у ЗМІ, спеціальних періодичних виданнях.
Ліквідація порочної практики прийняття на державну службу не за фаховою ознакою, а за рівнем особистої лояльності до керівника чи іншими ознаками (родинні та дружні стосунки тощо), адже це підриває довіру до державної служби й суперечить конституційній нормі рівності доступу до державної служби.
Призначення на посади державної служби виключно на конкурсній основі за результатами тестування з відданням переваги кандидату, що показав кращі результати.
Реальне впровадження системи управління якістю в діяльність органів виконавчої влади, що дозволить переорієнтувати діяльність цих органів влади та кожного державного службовця зокрема з виключного служіння державі на надання послуг юридичним та фізичним особам, тобто служінню суспільству, заради чого власне і створюється будь-яка держава. Оприлюднення всієї документації (передусім переліків та описів послуг) щодо системи управління якістю кожного органу влади на його веб-сайті, інформаційних стендах, місцевих ЗМІ. Суворе дотримання порядку та процедур надання послуг.
Посилення відкритості і прозорості діяльності органів виконавчої влади шляхом запровадження обов'язкових громадських обговорень найбільш значущих управлінських рішень (підвищення тарифів, податків, запровадження нових податків і зборів тощо), врахування думки громадськості під час прийняття цих рішень та оприлюднення таких документів на веб-сайтах, в ЗМІ, у спеціальних періодичних виданнях. Розміщення на веб-сайтах органів влади усіх документів, виданих ними за час існування. Запровадження регулярних публічних звітів керівників органів влади.
Широке запровадження електронного документообігу, яке допоможе усунути негативне ставлення громадян до паперової рутинної праці державних службовців та зменшить загальні витрати на утримання державного апарату.
Кількаразове підвищення посадових окладів державних службовців та усунення диспропорції в рівні заробітної плати на державній службі та оплати праці кваліфікованої найманої сили в приватному секторі. Це стимулюватиме залучення на державну службу висококваліфікованих фахівців і запобігатиме відпливу професіоналів, а також забезпечить конкурентоспроможність державної служби на ринку праці.
Гарантоване державою реальне та постійне надання державним службовцям (передусім молодим) довгострокових безвідсоткових кредитів на будівництво чи придбання житла.
Постійне підвищення ефективності діяльності самих державних службовців, їх фахового рівня шляхом проведення регулярних внутрішніх аудитів, преміювання найуспішніших та забезпечення якісного підвищення кваліфікації із залученням кращих професійних викладачів і тренерів. Всіляке сприяння підвищенню рівня професіоналізму державних службовців з метою надання якісних послуг споживачам та задоволення їх потреб.
Регулярне проведення спільно з громадськими організаціями (передусім молодіжними) спільних іміджевих акцій на зразок "День відкритих дверей", "Приязна адміністрація", "Ми надаємо послуги", "Дізнайся більше про державну службу", "Кращий державний службовець", "Нові управлінці" тощо з роздачею сувенірної та інформаційно-презентаційної продукції, рекламою державної служби в ЗМІ, проведенням опитувань громадської думки, споживачів послуг, стажуванням молодих і перспективних людей на посадах державної служби, іншими формами залучення молоді до державної служби і т.і.
Створення ефективних і потужних самостійних підрозділів в складі органів виконавчої влади, які б щоденно налагоджували конструктивні зв'язки з громадськістю та покращували імідж органу влади.
Вивчення й запровадження кращого міжнародного досвіду оптимізації державної служби та формування її позитивного іміджу серед населення.

Я перерахував далеко не всі можливі шляхи підвищення привабливості державної служби в Україні, але сподіваюся, що під час суспільного діалогу влади та суспільства, врахування думки незалежних експертів ми спільно знайдемо рецепт вирішення цієї актуальної проблеми.
Головне, щоб державна служба стала справді привабливою для талановитої молоді і спрямованою на задоволення потреб усього суспільства, забезпечення захисту прав і свобод людини і громадянина, а також стала дійсно дієздатним та ефективним інструментом державної політики європейської та євроатлантичної інтеграції та утвердження України як суверенної і незалежної, демократичної, соціальної, правової держави.

Категория: Мої статті | Добавил: victor-stasyuk (17.06.2008) | Автор: Victor
Просмотров: 7099 | коментарі: 2 | Рейтинг: 4.2/12 |
Всего комментариев: 2
2 Роман  
0
Гарна стаття і дійсно актуальна тема, якій як на мене, не приділяється належної уваги, а в більшості лише поверхнева критика без реального вивчення ситуації.

1 Антон Бонд  
0
Дякую вам за цю чудову статтю, в интернеті дуже мало інформації по даній темі, вона муні дуже допомгла


Добавлять коментарі могут только зарегистрированные пользователи.
[ Реєстрація | Вхід ]